회원가입

회원가입 약관

제 1 장 총칙

제 1 조 (목적)
본 약관은 {서울검사 주식회사}이 운영하는 웹 사이트(sitcos.co.kr)의 제반 서비스의 이용조건 및 절차에 관한 사항 및 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 한다.

제 2 조 (용어의 정의)
본 약관에서 사용하는 용어는 다음과 같이 정의한다.
①회원 : 기본 회원 정보를 입력하였고, 회사와 서비스 이용계약을 체결하여 아이디를 부여받은 개인
②아이디(ID) : 회원식별과 회원의 서비스 이용을 위해 회원이 선정하고 회사가 승인하는 문자와 숫자의 조합
③비밀번호(Password) : 회원이 통신상의 자신의 비밀을 보호하기 위해 선정한 문자와 숫자의 조합
④해지 : 회사 또는 회원에 의한 이용계약의 종료

제 3 조 (약관의 공시 및 효력과 변경)
①본 약관은 회원가입 화면에 게시하여 공시하며 회사는 사정변경 및 영업상 중요한 사유가 있을 경우 약관을 변경할 수 있으며 변경된 약관은 공지사항을 통해 공시한다
②본 약관 및 차후 회사사정에 따라 변경된 약관은 이용자에게 공시함으로써 효력을 발생한다.

제 4 조 (약관 외 준칙)
본 약관에 명시되지 않은 사항이 전기통신기본법, 전기통신사업법, 정보통신촉진법, ‘전자상거래등에서의 소비자 보호에 관한 법률’, ‘약관의 규제에관한법률’, ‘전자거래기본법’, ‘전자서명법’, ‘정보통신망 이용촉진등에 관한 법률’, ‘소비자보호법’ 등 기타 관계 법령에 규정되어 있을 경우에는 그 규정을 따르도록 한다.


제 2 장 이용계약

제 5 조 (이용신청)
①이용신청자가 회원가입 안내에서 본 약관과 개인정보보호정책에 동의하고 등록절차(회사의 소정 양식의 가입 신청서 작성)를 거쳐 '확인' 버튼을 누르면 이용신청을 할 수 있다.
②이용신청자는 반드시 실명과 실제 정보를 사용해야 하며 1개의 생년월일에 대하여 1건의 이용신청을 할 수 있다.
③실명이나 실제 정보를 입력하지 않은 이용자는 법적인 보호를 받을 수 없으며, 서비스 이용에 제한을 받을 수 있다.

제 6 조 (이용신청의 승낙)
①회사는 제5조에 따른 이용신청자에 대하여 제2항 및 제3항의 경우를 예외로 하여 서비스 이용을 승낙한다.
②회사는 아래 사항에 해당하는 경우에 그 제한사유가 해소될 때까지 승낙을 유보할 수 있다.
가. 서비스 관련 설비에 여유가 없는 경우
나. 기술상 지장이 있는 경우
다. 기타 회사 사정상 필요하다고 인정되는 경우
③회사는 아래 사항에 해당하는 경우에 승낙을 하지 않을 수 있다.
가. 다른 사람의 명의를 사용하여 신청한 경우
나. 이용자 정보를 허위로 기재하여 신청한 경우
다. 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우
라. 기타 회사가 정한 이용신청 요건이 미비한 경우


제 3 장 계약 당사자의 의무

제 7 조 (회사의 의무)
①회사는 사이트를 안정적이고 지속적으로 운영할 의무가 있다.
②회사는 이용자로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하다고 인정될 경우에는 즉시 처리해야 한다. 단, 즉시 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 공지사항 또는 전자우편을 통해 통보해야 한다.
③제1항의 경우 수사상의 목적으로 관계기관 및 정보통신윤리위원회의 요청이 있거나 영장 제시가 있는 경우, 기타 관계 법령에 의한 경우는 예외로 한다.

제 8 조 (이용자의 의무)
①이용자는 본 약관 및 회사의 공지사항, 사이트 이용안내 등을 숙지하고 준수해야 하며 기타 회사의 업무에 방해되는 행위를 해서는 안된다.
②이용자는 회사의 사전 승인 없이 본 사이트를 이용해 어떠한 영리행위도 할 수 없다.
③이용자는 본 사이트를 통해 얻는 정보를 회사의 사전 승낙 없이 복사, 복제, 변경, 번역, 출판, 방송 및 기타의 방법으로 사용하거나 이를 타인에게 제공할 수 없다.

제 4 장 서비스의 제공 및 이용

제 9 조 (서비스 이용)
①이용자는 본 약관의 규정된 사항을 준수해 사이트를 이용한다.
②본 약관에 명시되지 않은 서비스 이용에 관한 사항은 회사가 정해 '공지사항'에 게시하거나 또는 별도로 공지하는 내용에 따른다.

제 10 조 (정보의 제공)
회사는 회원이 서비스 이용 중 필요하다고 인정되는 다양한 정보에 대하여 전자메일이나 서신우편 등의 방법으로 회원에게 정보를 제공할 수 있다.

제 11 조 (광고게재)
①회사는 서비스의 운용과 관련하여 서비스 화면, 홈페이지, 전자우편 등에 광고 등을 게재할 수 있다.
②회사는 사이트에 게재되어 있는 광고주의 판촉활동에 회원이 참여하거나 교신 또는 거래의 결과로서 발생하는 모든 손실 또는 손해에 대해 책임을 지지 않는다.

제 12 조 (서비스 이용의 제한)
본 사이트 이용 및 행위가 다음 각 항에 해당하는 경우 회사는 해당 이용자의 이용을 제한할 수 있다.
①공공질서 및 미풍양속, 기타 사회질서를 해하는 경우
②범죄행위를 목적으로 하거나 기타 범죄행위와 관련된다고 객관적으로 인정되는 경우
③타인의 명예를 손상시키거나 타인의 서비스 이용을 현저히 저해하는 경우
④타인의 의사에 반하는 내용이나 광고성 정보 등을 지속적으로 전송하는 경우
⑤해킹 및 컴퓨터 바이러스 유포 등으로 서비스의 건전한 운영을 저해하는 경우
⑥다른 이용자 또는 제3자의 지적재산권을 침해하거나 지적재산권자가 지적 재산권의 침해를 주장할 수 있다고 판단되는 경우
⑦타인의 아이디 및 비밀번호를 도용한 경우
⑧기타 관계 법령에 위배되는 경우 및 회사가 이용자로서 부적당하다고 판단한 경우

제 13 조 (서비스 제공의 중지)
회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스의 전부 또는 일부의 제공을 중지할 수 있다.
①전기통신사업법 상에 규정된 기간통신 사업자 또는 인터넷 망 사업자가 서비스를 중지했을 경우
②정전으로 서비스 제공이 불가능할 경우
③설비의 이전, 보수 또는 공사로 인해 부득이한 경우
④서비스 설비의 장애 또는 서비스 이용의 폭주 등으로 정상적인 서비스 제공이 어려운 경우
⑤전시, 사변, 천재지변 또는 이에 준하는 국가비상사태가 발생하거나 발생할 우려가 있는 경우

제 14 조 (게시물 관리)
회사는 건전한 통신문화 정착과 효율적인 사이트 운영을 위하여 이용자가 게시하거나 제공하는 자료가 제12조에 해당한다고 판단되는 경우에 임의로 삭제, 자료이동, 등록거부를 할 수 있다.

제 15 조 (서비스 이용 책임)
이용자는 회사에서 권한 있는 사원이 서명한 명시적인 서면에 구체적으로 허용한 경우를 제외하고는 서비스를 이용하여 불법상품을 판매하는 영업활동을 할 수 없으며 특히 해킹, 돈벌기 광고, 음란 사이트를 통한 상업행위, 상용 S/W 불법제공 등을 할 수 없다. 이를 어기고 발생한 영업활동의 결과 및 손실, 관계기관에 의한 구속 등 법적 조치 등에 관해서는 회사가 책임을 지지 않는다.


제 5 장 (재화의 주문 및 결제 관련)

제16조 (결제방법)
‘회원’은 ‘회사’에서 판매하는 재화에 대하여 ‘선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제 수단’을 이용하여 결제할 수 있다. 이때 ‘회사’는 이용자의 지급방법에 대하여 재화외 어떠한 명목의 수수료를 추가 징수하지 않는다.

① ‘회사’는 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 한다. 주문확인에 대한 내용은 해당게시판에서 확인 할 수 있다.
② 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고 ‘회사’는 배송전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리한다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 제18조의 ‘반품규정’을 따른다.

제17조 (배송정책)
① ‘회사’는 이용자와 재화의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 결재를 실시한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취한다.
②‘회사’는 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 제품을 구매하는 웹 페이지 하단에 명시한다. 만약 ‘회사’가 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상한다. 하지만 ‘회사’의 고의과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니한다.

18조 (취소 및 반품 환불 규정)
‘회사’는 이용자가 구매 신청한 재화 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 한다.
① 재화가 발송 되기전 이용자가 결제를 취소할 경우 ‘회사’는 해당 주문건을 취소 처리하고 카드결제 승인을 취소한다.
② 재화가 발송 된 이후 결제 취소는 불가하다. 단, ‘회사’의 부주의 ‘배송’상의 문제로 인한 재화의 파손, 변질의 경우 ‘회사’는 이용자에게 구매 금액의 반품 및 환불 조취 및 교환 조취를 취한다.


제 6 장 기타

제 19 조 (면책 및 손해배상)
①천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 회사의 서비스 제공 책임이 면제된다.
②회사는 이용자간 또는 이용자와 제3자간의 상호거래 관계에서 발생되는 결과에 대하여 어떠한 책임도 부담하지 않는다.
③회사는 이용자가 게시판에 게재한 정보, 자료, 내용 등에 관하여 사실의 정확성, 신뢰도 등에 어떠한 책임도 부담하지 않으며 이용자는 본인의 책임 아래 본 사이트를 이용해야 한다.
④이용자가 게시 또는 전송한 자료 등에 관하여 손해가 발생하거나 자료의 취사선택, 기타 무료로 제공되는 서비스 이용과 관련해 어떠한 불이익이 발생하더라도 이에 대한 모든 책임은 이용자에게 있다.
⑤아이디와 비밀번호의 관리 및 이용자의 부주의로 인하여 발생되는 손해 또는 제3자에 의한 부정사용 등에 대한 책임은 이용자에게 있다.
⑥이용자가 본 약관의 규정을 위반함으로써 회사에 손해가 발생하는 경우 이 약관을 위반한 이용자는 회사에 발생한 모든 손해를 배상해야 하며 동 손해로부터 회사를 면책시켜야 한다.

제 20 조 (개인신용정보 제공 및 활용에 대한 동의서)
회사가 회원 가입과 관련해 취득한 개인 신용 정보는 신용정보의 이용 및 보호에 관한 법률 제23조의 규정에 따라 타인에게 제공 및 활용 시 이용자의 동의를 얻어야 한다. 이용자의 동의는 회사가 회원으로 가입한 이용자의 신용정보를 신용정보기관, 신용정보업자 및 기타 이용자 등에게 제공해 이용자의 신용을 판단하기 위한 자료로서 활용하거나 공공기관에서 정책자료로 활용하는데 동의하는 것으로 간주한다.

제 21 조 (분쟁의 해결)
①회사와 이용자는 본 사이트 이용과 관련해 발생한 분쟁을 원만하게 해결하기 위하여 필요한 모든 노력을 해야 한다.
②제1항의 규정에도 불구하고 동 분쟁으로 인하여 소송이 제기될 경우 동 소송은 회사의 본사 소재지를 관할하는 법원의 관할로 본다.

<부칙>
본 약관은 2019년 7월 1일부터 적용한다.
Chapter 1 General

Article 1 (Purpose)
The purpose of this Terms is to stipulate the terms and conditions of use, procedures, and other necessary matters regarding the general services provided by {Seoul Inspection & Testing Co., Ltd.} on the website (sitcos.co.kr).

Article 2 (Definition of Terms)
The terms used in this Terms are defined as follows:
Member : An individual who has provided basic personal information, entered into a service agreement with the company, and received a username.
ID : A combination of characters and numbers selected by the member and approved by the company for the identification and use of the member's services.
③Password : A combination of characters and numbers chosen by the member to protect their confidentiality during communication.
④Termination: The end of the service contract by either the company or the member.

Article 3 (Announcement, Effect, and Amendment of the Terms)
These Terms are publicly announced on the membership registration screen, and the company may change the Terms if there are changes in circumstances or significant business reasons.
These Terms and any subsequent amendments will take effect by notifying the user through public announcement.

Article 4 (Supplementary Rules)
For matters not specified in these Terms, the provisions of the Framework Act on Electronic Transactions, Telecommunications Business Act, Information and Communications Promotion Act, "Act on the Consume Protection in Electronic Commerce, Etc.," "Act on Regulation of Terms and Conditions," "Framework Act on Electronic Transactions," "Digital Signature Act," "Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection," "Consumer Protection Act," and other relevant laws and regulations shall apply.


Chapter 2 Service Agreement

Article 5 (Application for Use)
①An applicant for use can apply for membership by agreeing to these Terms and the Privacy Policy on the membership registration page and completing the registration process (by filling out the company's designated registration form) and pressing the "Confirm" button.
②The applicant for use must use their real name and accurate information, and only one application per date of birth is allowed.
③Users who do not provide their real name or accurate information may not receive legal protection and may face restrictions on service usage.

Article 6 (Approval of Application for Use)
① The company approves the use of the service for applicants under Article 5, except in cases stipulated in paragraphs 2 and 3.
② The company may withhold approval until the reasons for the following matters are resolved:
a. Insufficient capacity in service-related facilities
b. Technical difficulties
c. Other cases where the company deems it necessary due to its own circumstances
③The company may reject approval in the following cases:
a. When applying using another person's name
b. When applying with false information
c. When applying with the intention to disrupt social order or morals
d. In other cases where the user's application requirements are not met as determined by the company


Chapter 3 Obligations of Contracting Parties

Article 7 (Company's Obligations)
①The company has an obligation to operate the website stably and continuously.
②If opinions or complaints raised by users are deemed reasonable, the company must address them promptly. However, in cases where immediate handling is difficult, the user must be notified of the reasons and expected timeline through announcements or electronic mail.
③The provisions of paragraph 1 are exceptions when there are requests from relevant agencies or the Korea Communications Standards Commission for investigatory purposes or when there is a presentation of a warrant or other cases stipulated by relevant laws and regulations.

Article 8 (User's Obligations)
①Users must be aware of and comply with these Terms, the company's announcements, and site usage instructions, and must not engage in any acts that disrupt the company's operations.
②Users shall not engage in any profit-making activities using this site without prior approval from the company.
③Users shall not copy, duplicate, modify, translate, publish, broadcast, or provide information obtained through this site to others without the prior approval of the company.

Chapter 4 Provision and Use of Services

Article 9 (Use of Services)
① Users shall comply with the provisions specified in these Terms when using the website.
② Matters concerning the use of services not specified in these Terms shall be governed by the company's separate announcements or notices posted in the "Notice" section.

Article 10 (Provision of Information)
The company may provide users with various information deemed necessary during the use of services through electronic mail, postal mail, or other means.

Article 11 (Advertisement Placement)
① The company may place advertisements on service screens, websites, emails, and other platforms related to the operation of the services.
② The company shall not be responsible for any losses or damages incurred by users' participation in promotional activities of advertisers posted on the site or as a result of communication or transactions.

Article 12 (Restrictions on Service Usage)
The company may restrict the usage of the site and user actions in the following cases:
① Actions that violate public order and morals or other social norms.
② Objective recognition that the actions are related to or aimed at criminal activities.
③ Actions that significantly harm the reputation of others or impede their service usage.
④ Continuous transmission of content contrary to the intentions of others or containing advertising information.
⑤ Actions that disrupt the sound operation of services through hacking, computer virus distribution, and other means.
⑥ Infringement of intellectual property rights of other users or third parties or when there are reasonable grounds for the intellectual property rights holder to claim infringement.
⑦ Unauthorized use of other users' IDs and passwords.
⑧ Other violations of relevant laws and regulations or when the company deems the user to be inappropriate as an applicant.

Article 13 (Suspension of Service Provision)
The company may suspend the provision of all or part of the services in the following cases:
① When telecommunications service providers or internet service providers specified under the Telecommunications Business Act suspend the service.
② In the event of a power outage that makes service provision impossible.
③ Inevitable circumstances such as equipment relocation, maintenance, or construction.
④IDifficulties in normal service provision due to facility failure or overwhelming service usage.
⑤ In the event of or threatened by a state of war, incidents, natural disaster, or equivalent national emergencies.

Article 14 (Management of Posted Content)
To establish a sound communication culture and efficient site operation, the company may arbitrarily delete, move, or refuse to register any material posted or provided by users deemed to fall under Article 12.

Article 15 (Responsibility for Service Usage)
Users shall not engage in any illegal business activities, especially selling illegal goods, through the services, except as explicitly authorized in writing by a company employee with the authority to do so. The company shall not be responsible for the results, losses, or legal actions resulting from such business activities, including but not limited to hacking, money-making advertisements, commercial activities through adult sites, and illegal provision of commercial software.


Chapter 5 (Ordering and Payment)

Article 16 (Payment Methods)
Users may make payments for goods sold by the company using various payment methods such as prepaid cards, debit cards, and credit cards. In this case, the company does not charge any additional fees other than the payment amount.

① When a user places an order, the company sends a receipt confirmation notice to the user. The details of the order confirmation can be found on the respective bulletin board.
② The user who received a receipt confirmation notice may request to change or cancel the purchase application immediately if there’s discrepancy in the expression of intention, and “the company” shall handle the matter in accordance with the request without delay if the user make a request before delivery. However, if payment has already been made, the company shall follow the return policy stated in Article 18.

Article 17 (Delivery Policy)
① Unless there is a separate agreement with the user regarding the supply period of goods, etc., “the company" takes other necessary measures such as order production, packaging, etc. so that goods and others can be delivered within 7 days from the day the user makes payment.
② The company specifies the delivery method, the responsible party for delivery cost by method, and the delivery period by method for the goods purchased by the user at the bottom of the web page where the product is purchased. If the company exceeds the agreed delivery period, it compensates the user for any resulting damages. However, this does not apply if the company can prove that there was no willful negligence on its part.

Article 18 (Cancellation and Return Refund Policy)
When the goods, etc. that the user has applied for purchase cannot be delivered or provided due to out of stock, etc., the company shall notify the reason to the user without delay, and if payment for the goods, etc. has been received in advance, it should be refunded within 3 business days from the date of receipt of the payment or take the necessary action for refund.
① If the user cancels the payment before the goods are shipped, the company cancels the corresponding order and cancels the credit card authorization.
② After the goods are shipped, payment cancellation is not possible. However, in cases of damage or deterioration of the goods due to the company's negligence in delivery, the company takes measures such as returning, refunding, or exchanging the purchased amount for the user.


Chapter 6 Miscellaneous

Article 19 (Disclaimer and Indemnification)
① The company's responsibility for providing services shall be exempted in cases of force majeure or equivalent unavoidable circumstances that prevent the provision of services.
② The company shall not be responsible for the results of transactions between users or between users and third parties.
③The company shall not be responsible for the accuracy or reliability of information, data, or content posted by users on the bulletin board. Users must use this site under their own responsibility.
④ Users are solely responsible for any damages incurred or disadvantages resulting from the posting or transmission of data by users and the selection and use of data in relation to the use of free services.
⑤Users are responsible for the management of their IDs and passwords, and for any damages or unauthorized use caused by their negligence.
⑥If a user violates the provisions of these Terms and causes damages to the company, the user who violated these Terms must compensate the company for all damages incurred and indemnify the company from such damages.

Article 20 (Agreement on Provision and Utilization of Personal Credit Information)
According to the provisions of Article 23 of the Act on the Use and Protection of Credit Information, the company must obtain the user's consent before providing or utilizing personal credit information acquired in relation to membership registration. The user's consent shall be deemed granted when the user agrees to the company's use of their credit information as data for judging their creditworthiness by credit information agencies, credit information providers, and other users, or for utilizing it as policy materials by public institutions.

Article 21 (Dispute Resolution)
① The company and the user must make every effort to resolve any disputes arising from the use of this site amicably.
② Notwithstanding the provisions of Paragraph 1, if a lawsuit is filed due to such a dispute, the court having jurisdiction over the company's headquarters shall have jurisdiction over the lawsuit.

<부칙>
These Terms shall be effective from July 1, 2019.
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7. 개인정보의 안전성 확보 조치

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1. 개인정보 취급 직원의 최소화 및 교육
개인정보를 취급하는 직원을 지정하고 담당자에 한정시켜 최소화 하여 개인정보를 관리하는 대책을 시행하고 있습니다.

2. 정기적인 자체 감사 실시
개인정보 취급 관련 안정성 확보를 위해 정기적(분기 1회)으로 자체 감사를 실시하고 있습니다.

3. 내부관리계획의 수립 및 시행
개인정보의 안전한 처리를 위하여 내부관리계획을 수립하고 시행하고 있습니다.

4. 개인정보의 암호화
이용자의 개인정보는 비밀번호는 암호화 되어 저장 및 관리되고 있어, 본인만이 알 수 있으며 중요한 데이터는 파일 및 전송 데이터를 암호화 하거나 파일 잠금 기능을 사용하는 등의 별도 보안기능을 사용하고 있습니다.

5. 해킹 등에 대비한 기술적 대책
서울검사 주식회사('sitcos.co.kr’ 이하 '서울검사 주식회사 웹 사이트') 은 해킹이나 컴퓨터 바이러스 등에 의한 개인정보 유출 및 훼손을 막기 위하여 보안프로그램을 설치하고 주기적인 갱신·점검을 하며 외부로부터 접근이 통제된 구역에 시스템을 설치하고 기술적/물리적으로 감시 및 차단하고 있습니다.

6. 개인정보에 대한 접근 제한
개인정보를 처리하는 데이터베이스시스템에 대한 접근권한의 부여,변경,말소를 통하여 개인정보에 대한 접근통제를 위하여 필요한 조치를 하고 있으며 침입차단시스템을 이용하여 외부로부터의 무단 접근을 통제하고 있습니다.

7. 접속기록의 보관 및 위변조 방지
개인정보처리시스템에 접속한 기록을 최소 6개월 이상 보관, 관리하고 있으며, 접속 기록이 위변조 및 도난, 분실되지 않도록 보안기능 사용하고 있습니다.

8. 비인가자에 대한 출입 통제
개인정보를 보관하고 있는 물리적 보관 장소를 별도로 두고 이에 대해 출입통제 절차를 수립, 운영하고 있습니다.


8. 개인정보 보호책임자 작성

① 서울검사 주식회사('sitcos.co.kr’ 이하 '서울검사 주식회사 웹 사이트') 은(는) 개인정보 처리에 관한 업무를 총괄해서 책임지고, 개인정보 처리와 관련한 정보주체의 불만처리 및 피해구제 등을 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.

▶ 개인정보 보호책임자
성명 : 담당자 이름
직급 : 담당자 직급
연락처 : 담당자 전화번호 및 이메일 주소
※ 개인정보 보호 담당부서로 연결됩니다.


▶ 개인정보 보호 담당부서
부서명 : 담당 부서
연락처 : 담당 부서 전화번호 및 이메일 주소

② 정보주체께서는 서울검사 주식회사('sitcos.co.kr’ 이하 '서울검사 주식회사 웹 사이트') 의 서비스(또는 사업)을 이용하시면서 발생한 모든 개인정보 보호 관련 문의, 불만처리, 피해구제 등에 관한 사항을 개인정보 보호책임자 및 담당부서로 문의하실 수 있습니다. 서울검사 주식회사('sitcos.co.kr’ 이하 '서울검사 주식회사 웹 사이트') 은(는) 정보주체의 문의에 대해 지체 없이 답변 및 처리해드릴 것입니다.


9. 개인정보 처리방침 변경

①이 개인정보처리방침은 시행일로부터 적용되며, 법령 및 방침에 따른 변경내용의 추가, 삭제 및 정정이 있는 경우에는 변경사항의 시행 7일 전부터 공지사항을 통하여 고지할 것입니다.
1. Purpose of Privacy Policy
<Seoul Inspection & Testing Co., Ltd.> ('sitcos.co.kr' hereinafter) processes personal information for the following purposes. Processed personal information will not be used for purposes other than the following, and if the purpose of use is changed, prior consent will be obtained.

a. Homepage membership registration and management
Personal information is processed for various notifications, notifications of grievances, job application-related matters, etc.

b. Handling of complaints
Personal information is processed for the purpose of verifying the identity of the complainant, confirming the complaint, contacting or notifying for fact-finding, and notifying the processing result, etc.


2. Status of Personal Information Files
- Personal information file name: Seoul Inspection & Testing Co., Ltd. Privacy Policy
- Personal information items: Home address, password, date of birth, home phone number, mobile phone number, name, email, access IP information
- Collection method: Homepage
- Basis of possession: Relevant laws and regulations
- Retention period: 3 years
- Relevant laws: - Records on consumer complaints or dispute handling: 3 years Records on the collection, processing, and use of credit information: 3 years


3. Entrustment of Personal Information Policy

('sitcos.co.kr' ) Website entrusts the following personal information processing tasks for smooth personal information processing.
② The company complies with Article 25 of the Personal Information Protection Act when entering into outsourcing agreements, specifying matters such as prohibition of personal information processing for purposes other than the performance of entrusted tasks, technical and managerial protective measures, restrictions on re-entrustment, management and supervision of subcontractors, and liability for damages in contracts or other documents, and monitors whether subcontractors handle personal information securely.
③ If the contents of the consignment work or the consignee is changed, we will disclose it through this personal information processing policy without delay.


4. Rights and obligations of data subjects and methods of exercise data subjects have the following rights regarding personal information protection and can exercise them

① Data subjects can exercise the following rights related to personal information protection against ('sitcos.co.kr'):

1. Request to read personal information
2. Request for correction if there is an error, etc.
3. Request for deletion
4. Request to stop processing

②The exercise of the rights pursuant to Paragraph 1 may be done in writing, by e-mail, or by fax in accordance with the form of Annex 8 of the Enforcement Rule of the Personal Information Protection Act for the {site name} ('{site URL}' hereinafter '{site name} website'). And the {site name} ('{site URL}' hereinafter '{site name} website') will process without delay.
③ If a customer requests correction or deletion of personal information errors, The {site name} ('{site URL}' hereinafter '{site name} website'). does not use or provide the personal information until the correction or deletion is completed.
④ The exercise of the rights pursuant to Paragraph 1 may be done through the legal representative of the information subject or an agent such as a person who has been delegated. In this case, an authorization letter according to the format specified in Annex 11 of the Enforcement Rules of the Personal Information Protection Act must be submitted.


5. Personal Information Items Being Processed

('sitcos.co.kr' hereinafter) processes personal information for the following purposes.

<홈페이지 회원가입 및 관리>
- Required items Purpose of personal information processing, status of personal information file, period of processing and retention of personal information, rights and obligations of data subjects and methods of exercise, personal information items being processed, matters related to the destruction of personal information, information protection manager, matters related to changes in the privacy policy, measures for ensuring the security of personal information
- Optional items: None


6. Destruction of Personal Information

('sitcos.co.kr') will promptly destroy personal information when the purpose of personal information processing is achieved. The procedures, deadlines, and methods for destruction are as follows:


- Destruction procedure
Information entered by users is transferred to a separate DB (or paper documents) after the purpose is achieved and stored for a certain period of time in accordance with internal policies and other relevant laws and regulations. In this case, the personal information moved to a separate DB will not be used for any purpose other than retention unless necessitated by law.

- Destruction deadline:
Personal information is destroyed within 5 days from the end of the retention period, the achievement of the purpose of personal information processing, termination of the relevant service, or the end of business when the personal information becomes unnecessary.

- Destruction method
Electronic files are deleted using a technology that cannot reproduce the records. Printed personal information is shredded or incinerated.


7. Measures for Ensuring the Security of Personal Information

('sitcos.co.kr') takes the following technical, managerial, and physical measures to ensure the security of personal information in accordance with Article 29 of the Personal Information Protection Act.


1. Minimization and Education of Personal Information Handling Staff
We designate and limit the employees who handle personal information to minimize the management of personal information.

2. Regular Internal Audits
We conduct regular (quarterly) internal audits to ensure the security of personal information handling.

3. Establishment and Implementation of Internal Management Plans
We establish and implement internal management plans for the secure processing of personal information.

4. Encryption of Personal Information
User passwords are stored and managed in encrypted form, ensuring that only the user knows them. Important data is encrypted or secured with separate security features, such as file encryption or file locking.

5. Technical Measures against Hacking and Other Threats
('sitcos.co.kr') installs security programs, performs regular updates and checks, and sets up systems in controlled areas with restricted access from external sources to prevent the leakage and alteration of personal information caused by hacking, computer viruses, and other threats.

6. Access Restriction to Personal Information
We grant, change, and revoke access rights to the database system that handles personal information to control access to personal information. We use intrusion prevention systems to control unauthorized access from external sources.

7. Storage and Prevention of Tampering with Access Records
We retain and manage access records to the personal information processing system for a minimum of 6 months and use security functions to prevent tampering, theft, or loss of access records.

8. Access Control for Unauthorized Personnel
We have separate physical storage areas for storing personal information and establish and operate access control procedures for these areas.


8. Personal Information Protection Manager

('sitcos.co.kr') is responsible for overall personal information processing, handling complaints and remediation related to personal information processing. We have designated a personal information protection manager as follows:

▶ Personal Information Protection Officer
Name : Name of the person in charge
Title : Job title of the person in charge
Contact: Contact number and email address
※ It will be connected to the department in charge of personal information protection.


▶ Department in Charge of Personal Information Protection
Department Name : Responsible department
Contact: Contact number and email address

Information subjects can contact the personal information protection manager or the department in charge for any inquiries, complaints, or requests related to personal information protection, handling of personal information, and resolution of damages arising from the use of services (or business) of ('sitcos.co.kr'). ('sitcos.co.kr') will respond and handle inquiries promptly.


9. Changes to the Privacy Policy

① This privacy policy is effective from the enforcement date, and if there are any additions, deletions, or modifications to the content due to legal requirements or policy changes, we will notify them through the notice board 7 days before the changes take effect.
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